Face Addict (2005)

Italië / Zwitserland / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Edo Bertoglio
met Edo Bertoglio, Walter Steding en Glenn O'Brien

Het verhaal van een unieke en niet te herhalen ervaring; dat van de artistieke gemeenschap in het centrum van New York van de late zeventiger jaren tot en met de vroege jaren tachtig. Hieruit kwamen kunstenaars als Jean-Michel Basquiat, Keith Haring, Jim Jarmusch, Deborah Harry, John Lurie en vele anderen voort. Met hen deelde regisseur Edo Bertiglio vele ervaringen en passies. De documentaire volgt het pad van de herinnering en vertelt over het verleden en heden van de hoofdpersonen door middel van persoonlijke mijmeringen en origineel beeldmateriaal en foto's.