Overtollig Vet (2012)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Frans Bromet
met Frans Bromet en Daniëlle de Boer

Frans Bromet probeert net als 3,5 miljoen Nederlanders overtollige kilo's kwijt te raken. Op advies van zijn dochter bezoekt hij een sportschool in Purmerend. Daar onmoet hij de sympathieke maar harde sportinstructrice Daniëlle de Boer, die hem daar graag bij wil helpen. Op militante wijze pakt ze haar cliënten aan. Bromet heeft zo zijn twijfels.

avatar van chiel
Wat een fijne manier van interviewen heeft Bromet toch. Het levert hier een mooi en zeer menselijk portret op van de fitnessinstructeur Daniëlle.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Boeiende kleine documentaire die in 49 minuten een duidelijk beeld schetst van de sportschool en de oprichtster Daniëlle.
Dat je afvalt als je dagen lang achter elkaar niks eet mag dan een feit zijn, gezond lijkt het me verre van.
Daniëlle de Boer heeft duidelijk een grote passie voor sport maar soms lijkt het ook een beetje een obsessie geworden en geloof ik niet dat het lichaam dag in dag uit zo af te takelen een gezonde manier van leven is.
Gezond leven is voor iedereen belangrijk, maar zo extreem als in deze docu lijkt me toch echt te veel van het goede.

Frans Bromet heeft deze documentaire erg leuk in elkaar gezet en zijn voice over was prettig om naar te luisteren.
Cookies op Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl