• 8.295.506 stemmen

Türkisch für Anfänger (2012)

Komedie | 105 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Bora Dagtekin

Met onder meer: Katja Riemann en Adnan Maral

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Türkisch für Anfänger

Lena Schneider heeft het niet eenvoudig. Ze ervoer haar 19 levensjaren als erg frustrerend en is naar eigen zeggen erg “getraumatiseerd” door de anti-autoritaire opvoeding die ze heeft gehad. Daarom beslist haar moeder, Doris, een psychotherapeut en professionele vrijgezel, om haar op vakantie te sturen naar Zuidoost-Azië. Lena bevindt zich echter nog maar net in het vliegtuig wanneer ze de rij moet delen met de testosteronbom Cem Öztürk en zijn streng religieuze zus Yagmur. Als geëmancipeerde vrouw ontmoet ze een echte macho.

imageimageimageimage

avatar van rij10stoel20

rij10stoel20

Ik volg de gelijknamige Duitse TV serie, die is echt super goed !!

avatar van Brix

Brix

Helemaal mee eens, geweldig leuke serie.

Ook te zien (geweest) op de Nederlandse TV, bij [email protected], NL3 >onder de titel Lena en Cem.

avatar van CatN123

CatN123

Heb deze film paar dagen geleden ontvangen als blu ray. En dat keek ook wel aardig, als er al die kleurijke scenes voorbij komen.

De film wijkt af van de serie (Oztürk is eigenlijk een schuilnaam, Lena heeft een (ex) vriendje die wat geweldadiger is, Costa was nooit bevriend met Cem etc)

en daardoor maakt het eigenlijk niet veel uit of je de film wilt zien of niet. Wil je een wat lange verhaal, dan ga je voor de serie. Wil je paar uur kunnen genieten, dan is deze film wel geschikt.

Er word veel moderne muziek gebruikt (Iets wat me ook wel een beetje irriteerde, aangezien ik niet zoveel mainstream muziek bij elkaar hoorde)

De hip hop muziek van Cem zal ook nog wel vast in me hoofd zitten. (Nutten am pool? Ahum? Wil het niet weten)

Grappigste scene was toch wel: Lena als klein meisje, dat bij haar verjaardag twee kandalaars kaarsen bij haar cake kreeg inplaatst van kleine verjaardagskaarsen

geef het wel 3,5*

avatar van jerry r

jerry r

leuke film

avatar van Kippie.

Kippie.

Gekeken zonder ondertiteling dus voor mij een aardige beproeving. Vond de serie vele malen beter, maar dit was wel leuk voor een avondje vermaak.

gauke

Ik heb de tv-serie niet gezien en ik weet niet of dat een voor- of nadeel is. Wat ik zag was een mix van doorsnee-entertainment voor het gehele gezin en een tiener liefdesverhaaltje, opgebouwd rondom zotte personages. Hoewel de woordspelletjes adrem zijn en de film tempo heeft, prikkelen de grappen niet en wordt van elk cliché (vrouwonvriendelijk en machogedrag) en vooroordeel dankbaar gebruik gemaakt. Het had allemaal wat creatiever en doordachter gekund.

avatar van cucciolo

cucciolo

Keb de film nog niet gezien, maar de serie vond ik helemaal top. De chemie tussen Lena en Cem is zo aanwezig, en vooral Lena is heel goed. Lekker over de top allemaal, maar stoort totaal niet. Echt jammer dat ze maar twee seizoenen hadden gezocht en die jaar in jaar uit uitzonden.