ad
  • 8.104.415 stemmen

Kaddisch für einen Freund (2012)

Komedie / Drama | 93 minuten

Genre: Komedie / Drama

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Leo Khasin

Met onder meer: Ryszard Ronczewski, Neil Belakhdar en Neil Malik Abdullah

IMDb beoordeling: 7,1 (249)

Oorspronkelijke taal: Duits

Releasedatum: 15 maart 2012

Over Kaddisch für einen Freund

De 14-jarige Ali is opgegroeid in een Palestijns vluchtelingenkamp, waar hij zich al vroeg een negatief beeld vormt van de Joden. Na zijn vlucht uit Libanon belandt hij samen met zijn familie in Berlijn. Om in de Arabische groep van zijn nieuwe thuisstad geaccepteerd te worden, moet hij eerst slagen in een proef waarin hij zijn moed toont: hij moet inbreken in het appartement van zijn 84-jarige Joodse, Russische buurman. Deze komt echter onverwacht vroeger naar huis en hij betrapt de jongen op heterdaad. Om een veroordeling en gedwongen terugkeer naar zijn thuisland te voorkomen, ziet Ali zich gedwongen om vriendschap te sluiten met deze 'vijand’.

image

avatar van Darbie

Darbie

Sympathieke film.

avatar van Movsin

Movsin

Een probleem van deze tijd : de voortzetting van cultuurflicten in een land naar waar werd uitgeweken om aan oorlogs- en terreurgeweld te ontsnappen.

De film toont echter aan dat het ook anders kan en, al is op het ontroerend einde de realiteit even weg, toch blijft deze TV-film een aanrader.

• 20912 berichten

Prima film over vergeving en echte vriendschap.

avatar van PEN15

PEN15

zojuist gezien. Zag er echt erg goedkoop uit. Het leek bij vlagen een one-man show van die ouwe die die Rus speelt en daardoor vond ik het aanmerkelijk monotoon. De laatste keer geweest dat ik voor zoiets nog een keer mee ga.