To Write Love on Her Arms (2015)

Alternatieve titels: Renee | Day One

Biografie / Drama

geregisseerd door Nathan Frankowski
met Kat Dennings, Chad Michael Murray en Rupert Friend

Renee Yohe is negentien jaar. Ze is altijd al gecharmeerd geweest van sprookjes; een prinses, een held en lang en gelukkig leven. Maar Renee's leven kent een donkere kant. Ze vecht tegen verslavingen, depressies en zelfverwonding. Toch probeert zij moedig het pad naar volledig herstel in te slaan...

avatar van blurp194
Oei. Waargebeurd.

Meestal betekent dat een wat mindere film, en deze is daar ook weer geen uitzondering op. Vond ik tenminste. Hoewel er best wel wat sterke momenten in zitten - vooral naar het einde toe - toch grotendeels wel wat vlak en voor de hand liggend. Meer vanuit de goede bedoelingen dan vanuit de film geredeneerd denk ik. Op zich bewonderenswaardig en te prijzen, maar het levert niet makkelijk een goede film op.

Tenzij de boodschap je aanspreekt. Dan wordt het wel een ander verhaal, en laat ik daar ook duidelijk over zijn, die boodschap klopt, hoe schoolmeesterachtig die misschien ook gebracht wordt.

Goed beschouwd een film over de oprichting van de “To Write Love on Her Arms” organisatie, die poogt om destructieve, drugsverslaafde jongeren weer uitzicht te geven op een “normaal” leven. De film schetst het waargebeurde, maar volgens mij niet erg uitzonderlijke verhaal van de tiener Renee Yohe, wat uiteindelijk tot de totstandkoming van die organisatie leidde.