Marie et Madeleine (2008)

1 stem

Frankrijk / België

geregisseerd door Joyce Buñuel
met Michèle Bernier, Sandy Lobry en Elodie Fontan

Dieppe, 4 juni 1944, enkele dagen voor de landing van de geallieerden. Mado, één van de meisjes van het bordeel Les Bleuets, en haar broer Julien werken allebei voor het verzet en hebben wapens in de kelder verborgen. Wanneer de Duitsers hen op het spoor dreigen te komen, slaat Mado een Duitse officier neer. Uit vrees voor represailles van de nazi's slaan Julien, Mado en de andere meisjes op de vlucht. Ze vinden een onderkomen in een klooster, waar ze door de jonge non Marie worden geholpen...

Een oorlogssituatie, een pak sympathieke nonnetjes, enkele doodbrave en edelmoedige prostitués, veel vlinders in de buik....en we hebben het al allemaal gezien in de Funès, Bourvil, vadrouille en andere toestanden.
Niets speciaals, luchtig en voor 99% komedie.