Gao Hai Ba Zhi Lian II (2012)

Alternatieve titels: High Altitude of Love II | Romancing in Thin Air

China / Hongkong
Romantiek / Drama

geregisseerd door Johnnie To
met Louis Koo, Sammi Cheng en Yuanyuan Gao

Een beroemde Hongkong-filmster krijgt op zijn trouwdag de schok van zijn leven te verwerken wanneer zijn aanstaande bruid hem voor het altaar afwijst. Hij trekt de hoge bergen van het afgelegen Yunnan-gebied in om zich in alle rust weer te kunnen herpakken. Maar een neurotische vrouwelijke fan reist hem achterna.

Leuk weerzien.

To die zich weer eens op een onverbloemd romantisch verhaaltje stort. Cheng werd er zelfs voor van onder het stof gehaald, eigenlijk enkel een beetje jammer dat Andy Lau niet tegenoverhaar stond, dat zou de reünie toch echt compleet gemaakt hebben.

To is het in ieder geval nog niet verleerd. Beetje gelikt allemaal, maar Cheng en Koo doen het goed en To maakt perfect gebruik van de erg leuke setting. Visueel erg verzorgd, hetzelfde kan over de soundtrack gezegd worden.

Enerzijds verbaast de score op IMDb me een beetje, anderzijds zal dit best wel schrikken zijn voor de nieuwe schare fans die hij heeft bijgekregen met z'n misdaadwerk. Zou de film dan ook niet zomaar aanraden aan liefhebbers van z'n recent werk.

Echt geniaal is het niet, daarvoor toch net iets te gelikt en braaf, maar wel erg vermakelijk en lief.