Fünf Freunde (2012)

Alternatieve titels: De Vijf | De Vijf en het Geheim van de Vuurtoren | Famous Five

Duitsland
Familie

geregisseerd door Mike Marzuk
met Valeria Eisenbart, Quirin Oettl en Justus Schlingensiepen

Georgina, bijgenaamd Georges, tuimelt samen met Julian, Dick, Anne en Timmy de hond, recht in een avontuur. Een paar schurken willen namelijk haar vaders revolutionaire formule voor het opwekken van alternatieve energie stelen. De vijf vrienden moeten nu zeer snel handelen, want de vader zit op een klein rotsachtig eiland voor de kust en de oplichters zijn al vrij dicht bij hem.

Na de beroemde jeugdboeken van Enid Blyton

Vanaf 1 oktober in de bioscoop (Just Film)
EDIT: release is komen te vervallen.

avatar van AmazingPP
Als groot fan van de boeken van Blyton (uit mijn jeugd dan, die zich afspeelde in ongeveer 1840 lijkt het wel... ) kon ik deze reboot natuurlijk niet links laten liggen en ik heb er absoluut geen spijt van. Ik heb de Nederlandse nagesynchroniseerde versies aangeschaft van alle drie de films en ik vind dat de reboot goed geslaagd is! De film oogt vlot, heeft een prima script, het acteerwerk is ok (voor dat niveau) en het moderne sausje wat erover heen gegoten is is net genoeg! Ik geef deze film gewoon een dikke 4 *!