Chi Girl (1999)

geregisseerd door Heidi Van Lier
met Heidi Van Lier, Scott Benjaminson en de stem van Joe Kraemer

Heather is een vrouw uit Chicago die denkt dat ze kan slapen met iedere man, omdat alle mannen seks willen. Bovendien stalkt ze haar ex-vriend. Een cameraman volgt haar (vergeefse) pogingen om seks te krijgen, maar wordt zelf verliefd op Heather...

Zwart-wit film volledig met handcamera gemaakt (met slechte beeldkwaliteit) en die de bizarre gedragingen en opvattingen, vooral op amoureus vlak, van een jonge vrouw uit Chicago volgt.
Het is een bijzondere, ongewoon aandoende filmgenre dat niet bepaald attractief is en zoals deze "Chi Girl" wel heel origineel is maar toch wel wat moed vergt om het te blijven volgen.
Zag de film op "Sundance"-TV maar deze hier is heel wat minder appetijtelijk dan hetgeen we doorgaans aan onafhankelijke cinema op deze zender krijgen.