The Flight of the Swan (2011)

Alternatieve titel: 10 Days to Destruction

Griekenland / Verenigde Staten

geregisseerd door Nikos Tzimas
met James D'Arcy, Alicia Witt en Colm Meaney

Een jonge idealist gaat werken bij een Amerikaanse multinational. Als hij zich verder omhoog werkt raakt hij zijn vrienden, familie en eigenwaarde kwijt en verandert hij geleidelijk in de persoon die hij altijd veracht heeft. Verstrikt in een web van intriges evolueert zijn doel in een zenuwslopend avontuur van meedogenloze conflicten en onverwachte wendingen.

avatar van schumacher
Miljaarde zeg, trekt op niks.
Bespaar je de moeite want het is een b-film en dan nog niet eens een goeie.

avatar van opa-ben
geen opsteker deze film, de omschrijving dekt de lading van de film wel aardig, ooit gemarteld door de Griekse junta, studeert daarna in Amerika af en komt leuk meisje tegen, neemt haar mee naar Griekenland en krijgt daar de kans om te gaan werken voor een groot bedrijf, tenslotte eindigt hij als de man die hij nooit wilde zijn, zijn vrienden verliezen het leven door toedoen van zijn bedrijf en ga zo maar verder, toch kon de film me niet boeien en het verbaast me een beetje dat hij wel een hoge IMDB beoordeling heeft.

Zeer matige film die alleen wat heeft te melden namelijk de laatste film van Larry Hagman J.R uit Dallas en ook nog kleine rol van Linda Gray die in Dallas de vrouw van J.R speelde namelijk Sue-Ellen.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.