Great Expectations (2011)

Verenigd Koninkrijk
180 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Brian Kirk
met Ray Winstone, Gillian Anderson en Douglas Booth

De jonge Pip (Oscar Kennedy) is een wees die een ongelukkige jeugd heeft gehad. De armoede en ellende werden af en toe onderbroken door zijn bezoekjes aan de mysterieuze Miss Havisham (Gillian Anderson) en haar beschermelinge Estella (Vanessa Kirby). Ook helpt hij de ontsnapte misdadiger Abel Magwitch (Ray Winstone). Als de inmiddels twintigjarige Pip (Douglas Booth) later in Londen woont, krijgt hij financiële steun van een onbekend persoon.