ad
  • 8.078.885 stemmen

The Good Times Are Killing Me (2009)

Drama | 91 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: John L'Ecuyer

Met onder meer: Kelly Rowan, Rupert Graves, Vincent Walsh

IMDb beoordeling: 5,0 (116)

Releasedatum: 13 september 2009

Over The Good Times Are Killing Me

Als de Canadese advocate Kate Derby de verkeerde persoon beschuldigt van fraude met defensiecontracten, wordt ze gedrogeerd tijdens haar vliegreis naar Londen waar ze naar bewijs zou gaan zoeken. Kate komt in een afkickkliniek terecht en raakt daar bevriend met de alcoholist Lexy. Hij helpt haar bij het oplossen van de mysterieuze en gevaarlijke zaak.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Hoe komt net5 erbij om deze film uit te zenden?

avatar van jandirk

jandirk

Omdat ie niet zo duur is om uit te zenden.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Tegen overstaat dan weer dat er waarschijnlijk weinig mensen naar kijken, wat weer zorgt voor lagere opbrengsten van de reclames.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

De film heeft wel iets: een niet meteen voorspelbaar verhaal (eigenlijk 2 lijnen in 1 verhaal), prima gefilmd, meer een arthouse uitstraling (geen blockbuster) en naturelle acteurs.

Het verhaal betreft een psychologisch proces van de hoofdpersoon vs haar werk met riskante facetten.

De keiharde sfeer binnen de advocatuur (haar beroep) en rondom belangrijke rechtzaken kwam goed over. In de kliniek was weer een rustiger intieme sfeer, goed gepolariseerd.

Beelden van heden en verleden worden afgewisseld.

Ik wilde wel weten hoe het precies in elkaar zou zitten en hoe het af zou lopen. Op een gegeven moment was er voldoende informatie om een plaatje van de uitkomst te krijgen en de uiteindelijke afloop kun je vanaf die tijd voorspelbaar noemen. Het een en ander vond ik echter onderhoudend in beeld gebracht.