Die Liebe und der Co-Pilot (1961)

Alternatieve titel: Der Co-Pilot

Oost-Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Richard Groschopp
met Horst Drinda, Günther Simon en Günther Haack

Copiloot Horst Schubert is een opschepper en een echte Don Juan. Zo vertelt hij bijvoorbeeld ten onrechte tegen de jonge Ilse dat hij gezagvoerder is. Deze bewering leidt echter tot een pijnlijke situatie wanneer hij Ilse plotseling weer ontmoet aan boord van zijn nieuwe werk, een IL-14 chartervliegtuig waar Ilse werkt als een stewardess. En het wordt nog erger: tijdens een tussenlanding verschijnt de politie omdat Horsts ex-vriendin Madelon verdwenen is. Ondertussen heeft zijn hospita haar handen vol aan zijn huidige en voormalige speelkameraadjes. Ilse besluit om een einde te maken aan de hele situatie en doet een beroep op de rest van de bemanning om haar te helpen om Horst een paar lessen in de liefde te leren.