Dreams of a Life (2011)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire / Drama

geregisseerd door Carol Morley
met Zawe Ashton, Neelam Bakshi en Lee Colley

Brits docu-drama over een tragisch waargebeurd voorval. Een filmmaker start een zoektocht om het leven van Joyce Vincent bloot te leggen. Joyce Vincent was een vrouw van Afrikaanse afkomst, die in 2003 in haar zitslaapkamer in Noord-Londen overleed op 38-jarige leeftijd. Haar lichaam werd pas drie jaar later, in 2006, ontdekt, terwijl de verwarming en de TV nog altijd aan stonden. Niemand had haar vermissing opgemerkt, en krantenberichten boden weinig details van haar leven - niet eens een foto.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Heftig en onbegrijpelijk verhaal dat een vrouw voor bijna 3 jaar onopgemerkt dood in haar huis kan liggen en 10 jaar is al helemaal extreem.(Zoals de vrouw in Rotterdam)
Dreams of a Life focust zich grotendeels op het leven wat Joyce Vincent heeft geleefd maar weet hier niet altijd een duidelijk beeld van te schetsen, aan de ene kant zeggen haar oude bekenden dat ze haar kenden en aan de andere kant geven ze weer toe dat Joyce best een hoop dingen geheim hield en ze plotseling voor maanden aan een stuk kon verdwijnen zonder aanleiding.
Ik vind het jammer dat ze niet wat meer in discussie gingen over de manier hoe Joyce gestorven is, 1 van de ondervragende dacht zelfs aan een moord maar gaat hier vervolgens niet meer verder op in.
Ook is het wel duidelijk dat Joyce in de laatste jaren van haar leven waarschijnlijk niet erg stabiel was dus ook zelfmoord is een optie die je niet gelijk kan wegstrepen.
De kerst cadeautjes die bij haar in de woonkamer werden gevonden zijn ronduit bizar, heeft dan echt niemand haar gemist?

Deze documentaire maakt meer vragen los als dat het beantwoord, nu snap ik ook wel dat niet alle informatie makkelijk voor handen lag maar met wat rond speuren op internet kom je er achter dat bepaalde dingen van haar leven achterwegen zijn gelaten en dat is misschien aan de ene kant begrijpelijk maar aan de andere kant erg jammer.

Het indrukwekkendste moment was om haar stem te horen, jammer dat dit alles was wat ze voor handen hadden en natuurlijk de bewegende beelden op het einde.
Jammer dat de nagespeelde scenes 9 van de 10x erg geforceerd waren en ze vaak maar weinig toevoegde, de film had makkelijk de helft aan de nagespeelde beelden weg kunnen laten. Ik had dan in plaats van dat liever foto's gezien van de echte Joyce.

Het is een indrukwekkende documentaire zonder twijfel, maar ik heb sterk het gevoel dat er meer mee gedaan had kunnen worden.

avatar van borasi
Vreemd dat "the alcohol years" niet in deze database zit.

avatar van narva77
borasi schreef:
Vreemd dat "the alcohol years" niet in deze database zit.
Nu wel:

The Alcohol Years