Memory Lane (2010)

Frankrijk

geregisseerd door Mikhaël Hers
met Thibault Vinçon, Dounia Sichov en Lolita Chammah

Aan het einde van de zomer komen zeven twintigers bijeen in de Parijse buitenwijk waar ze zijn opgegroeid. Sommige wonen er nog steeds, anderen zijn als trekvogels weer naar hun geboorteplaats teruggekeerd. Het stuk grasveld waar ze als kinderen altijd dartelden is letterlijk de memory lane uit de titel. De jeugdvrienden zitten overal tussenin, tussen stad en platteland, vriendschap en liefde, leven en dood, droom en werkelijkheid. Voor even terug op hun geboortegrond vragen zich af wie ze waren en wat ze zijn geworden.

Lolita Chammah is de dochter van Isabelle Huppert.

Trailer (YouTube)