Counterblast (1948)

Verenigd Koninkrijk
Mystery

geregisseerd door Paul L. Stein
met Robert Beatty, Mervyn Johns en Nova Pilbeam

Dokter Bruckner is een nazi-arts en ontsnapt krijgsgevangene die naar Londen vlucht. Hij doet zich voor als een Australische bacterioloog die hij vermoordt heeft en wordt via de ondergrondse nazi's toegewezen aan een medisch onderzoek. Zijn doel is om met de Britse laboratoria en kennis een methode te vinden om de Duitsers te immuniseren tegen een plaag die de Duitsers in hun volgende oorlog willen verspreiden. De problemen beginnen echter als zijn Britse assistent Paul Rankin zijn verdenkingen krijgt en een Australisch meisje opduikt die de echte dokter kende.