• 8.356.714 stemmen

Ghost of Goodnight Lane (2014)

Komedie / Horror | 96 minuten

Genre: Komedie / Horror

Alternatieve titel: The Haunting of Goodnight Lane

Geregisseerd door: Alin Bijan

Met onder meer: Lacey Chabert, Billy Zane en Danielle Harris

Plot Ghost of Goodnight Lane

"If she's still here, then it won't be quiet, not for you, not for anyone."

Wanneer het personeel van een gerenoveerde filmstudio een collega dood aantreft, kan het wel eens te maken hebben met een tragische gebeurtenis die zich daar veertig jaar geleden voltrokken heeft. De boze geest die er rondwaart, accepteert geen stervelingen in haar huis.

imageimage

avatar van Naomi Watts

Naomi Watts

Enorm veel zin in. Bijan die zijn persoonlijke ervaringen van paranormale activiteit op een filmset verwerkt in een full feature. Met gerenommeerd horror icoon Danielle Harris, Billy Zane, Lacey Chabert (horror lijkt voor haar gemaakt) Matt Dallas en scream queen in wording en online contact van me; Christine Quinn. Op horror gebied toch wel de film waar ik het meest naar uit kijk dit jaar.

avatar van Pruim

Pruim

Horror, Lacey Chabert en bovenstaande weergaloze affiche. Ja, mijn interesse is overduidelijk ook gewekt. Gaarne snel uitbrengen!

avatar van Vascago

Vascago

Fijne film. De sfeer zit er goed in en de soundtrack en het acteerwerk zijn behoorlijk sterk. Goede schrikmomenten en een paar lekkere kills maken het af. Dikke 4*

avatar van Shinobi

Shinobi

"Terrible thing that happened in this house."

Gezien de cast is dit toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had.

De opzet is best leuk, zeker als ik hierboven lees dat het gebaseerd is op de persoonlijke ervaringen van regisseur Alin Bijan. Alleen jammer dat het allemaal niet even lekker verloopt. De film is daarvoor te veel in de uitlegmodus; het hele mysterie rondom het huis wordt zo helemaal uitgekauwd waardoor er niets aan de verbeelding wordt overgelaten.

Daarnaast is het duidelijk te merken dat 'The Ghost of Goodnight Lane' overhoop ligt door comedy en horror met elkaar te mengen. Helaas komt het gewoonweg niet uit de verf. Om het over de ondermaatse make-up van de geest maar niet te hebben. Hierdoor falen de meeste schrikmomenten. Gelukkig zitten er wel een paar aardige kills in om het goed te maken.

Al met al redelijk, maar hier had zo veel meer mee gedaan kunnen worden. Wel is het lachen om een confrontatie tussen Lacey Chabert en Danielle Harris te zien.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van tattoobob

tattoobob

Lullige kinderachtige film met zeer telleurstellende effecten en acteerprestaties......zoals de posters al doen vermoeden,eentje om lekker over te slaan.....

avatar van Mynke

Mynke

Wat een b-film slaat nergens op.

avatar van biohazard

biohazard

Leuke, vermakelijke film voor de vrijdagavond

avatar van GrafOrlok

GrafOrlok

Ik vond het ook een vervelend filmpje. Ik zat elke keer te wachten tot het kwam......Saai

Ben het eens met tattoobob.

avatar van Noodless

Noodless

Vooral flauw ! Gezien de personages neemt de film zich niet serieus, maar wat uitwerking en horror betreft zou je dat wel vermoeden. Maar ook dit is zeer slappe kost. De effecten zijn zwak en eerder belachelijk. 3/10