Gan Qing Dong Wu (2011)

Alternatieve titel: Sentimental Animal

China

geregisseerd door Wu Quan
met Xiao He, Liu Dan en Li Zenghui

De film gaat over de nadagen van een potentaat. Wu Ye was een gerespecteerd militair, maar nu bereidt zijn clan in zijn viskwekerij voor het voorjaarsfestival een laatste afscheidsmaal voor. De voormalig militair is fysiek gehandicapt geraakt na een heroïsche daad. Hoewel hij niet meer kan spreken en bij alle handelingen hulp nodig heeft van zijn verpleegster is hij nog immer de gerespecteerde leider van zijn clan. Maar nu nadert zijn einde, en hij neemt een laatste, moeilijke taak op zich...

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Erg onevenwichtig. De film is bij vlagen echt mooi, ondanks een dudielijk wat lager budget. Vooral de belichting en sommige kaders zijn om te smullen. En gemaakt door mensen met genoeg ideeën, Aan de andere kant is het verhaal, zeker in de tweede helft eigenlijk totaal oninteressant en vliegt alle kanten op, de muziek soms goed, maar vaker om te huilen zo slecht en de film echt een behoorlijk stukje te lang. De teugels iets strakker aantrekken en het kan maar zo wel heel goed worden.

Te vermijden trouwens voor principiele vegetariers.In de eerste scene wordt namelijk een ezeltje geslacht. En dat zijn geen special effects.

Malick
starbright boy schreef:

Op de een of andere manier heb ik er steevast een aantal per jaar. Neem de beginscène van Nana of halverwege een scene in Lao Tang Tou / Shattered waar een varken beestachtig geslacht wordt.