Gretchen (2006)

geregisseerd door Steve Collins
met Courtney Davis, John Merriman en Macon Blair

Gretchen heeft grotere problemen dan een verschrikkelijke smaak op het gebied van kleding. Ze is zeventien jaar en gevangen in de meest meedogenloze plek op aarde: middelbare school. Wanneer haar obsessie voor de foute Ricky uit de hand loopt, wil Gretchens moeder haar laten behandelen. Gretchen moet echter op een andere manier zien te ontdekken waarom ze zo gefixeerd is op de verkeerde jongens.

avatar van Fran
Wat een absurde film is dit maar omdat het ZO absurt is wordt het wel weer erg geinig. Ik heb in het begin geregeld in een deuk gelegen. Vooral die rare vorm van onschuldigheid en verongelijktheid van Gretchen is heel grappig. Toch zakt het na de tweede helft behoorlijk in. Op zich verandert er niks in het verhaal of de humor maar ik had het gewoon wel gezien tegen die tijd. Het duurt gewoon wat te lang allemaal. Als je heel erg melig bent is het best wel een aanrader.