The Man Upstairs (1992)

Komedie / Drama

geregisseerd door George Schaefer
met Ryan O'Neil, Katharine Hepburn en Henry Beckman

Juwelendief Mooney (Ryan O'Neil) is op de vlucht voor de politie en duikt onder in het huis van de oude dame Victoria (Katharine Hepburn). Als deze hem vindt op zolder levert ze hem niet uit aan de politie, maar sluit ze vriendschap met de voortvluchtige. Hij doet haar namelijk denken aan haar grote liefde, die is gesneuveld in de Tweede Wereldoorlog. Mooney vindt op zijn beurt wat van de genegenheid die hij als kind heeft moeten missen.

Mooie gevoelige film met uitstekende rollen van good-old Katharine Hepburn en Ryan O'Neil.