Prop og Berta (2000)

Denemarken
Familie

geregisseerd door Per Fly
met de stemmen van Otto Brandenburg, Paprika Steen en Lisbet Dahl

Prop gaat in een nieuw huisje wonen en sluit vriendschap met Berta, de koe. Berta helpt Prop met het opknappen van het huisje. Maar als alles bijna klaar is komt de gemene, enge heks die een stukje verderop woont. Met haar duivelse toverspreuken jaagt ze iedereen de stuipen op het lijf. De heks houdt niet van buren en tovert het huisje van Prop weer terug in een bouwval. Samen met Berta verzint Prop een goede list om de heks de baas te kunnen zijn.

neo (crew)
een film

tovenaar
ahhh.... hij leek me echt cool!

neo (crew)
wacht maar tot je de irritante liedjes hoort en de bertha hoort loeien....

avatar van Mindflight
wat vet dat paprika steen stemmen heeft ingesproken!

avatar van Mug
Mug
Compleet ondergewaardeerde kleuterfilm met poppen zonder touwtjes. Erg leuk verhaal met een diversiteit aan personages en wezentjes. De liedjes zijn inderdaad wel op een zeer slechte manier nagesynchroniseerd. Ik ga er maar van uit dat het in het Deens (sowieso de gehele stemmen-cast) stukken beter klinkt.

Sowieso een euvel bij kinderfilms, de nasynchronisatie en het nalaten de originele versie ook op een dvd-schijfje te pleuren (alhoewel ik dit gewoon als tv-film heb gezien). 3*, wellicht meer als de Deense versie in een verre toekomst toch beschikbaar komt alhier.