J'ai Peur d'Oublier (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Élisabeth Rappeneau
met Clémentine Célarié, Daniel Russo en Patrick Catalifo

Fabienne, een 45-jarige moeder en zaakvoerster, verneemt dat ze door een vroegtijdige en agressieve vorm van alzheimer werd getroffen. Wanneer ze op een ochtend haar woning verlaat, vergeet ze plots waarheen ze gaat. Ze maakt kennis met een onbekende man, die haar 48 uur op sleeptouw neemt. Haar familie is doodongerust en gaat op zoek naar de vermiste Fabienne...

Film neemt naar het einde toe een wat avontuurlijke bocht en gaat ook wat overbodig in gebeurtenissen uit het verleden grasduimen, terwijl voorheen de dramatische gevolgen van een vreselijke ziekte en de viendschap en menselijke hulp die kan ontstaan, terecht meer aandacht kregen.
Goed spel van Clémentine Célarie en ook van Daniel Russo, de rest is wat oppervlakkig en niet zo best in hun rol, die ook niet erg goed wordt uitgediept.