• 8.351.701 stemmen

Sukeban Hantâzu: Sôkatsu Nagurikomi Sakusen (2010)

Actie / Misdaad | 93 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Alternatieve titels: Yakuza-Busting Girls: Final Death-Ride Battle / Battle Girls versus Yakuza / Yakuza Hunters Final Death Ride Battle / Yakuza Hunters 1: The Ultimate Battle Royale

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Kazushi Nakadaira

Met onder meer: Asami, Rena Komine en Jiro Sato

IMDb beoordeling: 4,7 (136)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Sukeban Hantâzu: Sôkatsu Nagurikomi Sakusen

Men dacht dat Asami gedood was, maar zij keert na twee jaar terug naar de stad. De Yakuza heeft inmiddels de stad overgenomen en haar oude vriendenclub probeert haar op te lappen en bij te praten. Maar Asami kan bijna niet wachten om aan haar wraaktocht te beginnen. Haar oude partner is verantwoordelijk voor al het leed dat haar is aangedaan. Zij staat dan ook bovenaan Asami's dodenlijstje.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Asami, bekend van The Machine Girl, speelt hier de hoofdrol in een Japanse exploitation film. Een genre dat het moet hebben van overdreven bloedvergieten, geknutselde gevechtscènes en mooie meiden. En dat levert de film ook. Alleen mist het de film aan enige creativiteit (en waarschijnlijk ook budget) om te kunnen evenaren met films als The Machine Girl, Oneechanbara, Ichi The Killer of Tôkyô Zankoku Keisatsu. Een leuk tussendoortje dus, al moet je wel zijn voor het genre. Dit is een vrij foute film en zal niet veel mensen plezieren.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Toch iet wat misplaatst om dit in het rijtje van recente splatter te zetten, maar niet heel vreemd. Vooral omdat Battle Girls heel erg terug grijpt naar de periode van Konketsuji Rika (1972) en Mesubachi no Gyakushu (1971) . Asami kan zelfs met vlagen mee op het niveau van de charmante dames uit die klassiekers. Je moet zeker gevoel hebben voor het 'genre' en in dit geval loont het ook om zonder de verwachting van een nieuwe 'Machine Girl' te beginnen.

Het oude principe van de kleurrijke vrouwelijke bendes tegenover de idiote Yakuza. Top werk!

Eigenwereld.nl - Review: Yakuza-Busting Girls

avatar van Fryce

Fryce

• 1934 stemmen

Hij krijgt van mij een extra ster omdat hij zo ontzettend slecht is.

avatar van MeteoraXV

MeteoraXV

ik heb nog nooit zulke sletterige en lelijke dames gezien. tien lagen foundation, dikke oogschaduw, geen wenkbrauwen, slettenylonkousen icm korte beentjes...ik vond dit echt niet kunnen. vooral die ene met dat geverfde haar. ik hoop echt dat het gwn voor de film was en dat ze er in het echt niet zo uit zien...

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van lars-pixar

lars-pixar

Teleurstellende saaie Japanse productie. Normaal komen de Japanse en van omstreken B films wel matig tot goed uit de verf, maar helaas hier dus niet. Het is vooral de creatieviteit die hier gemist wordt. Daardoor bevat het te weinig over de top scènes om de boel vermakelijk te houden. Het is dan ook het laatste half uur waar de film het beste uitpakt met hilarisch (slechte, maar goed bedoelde) creatieve over de top momenten. Ondanks dat het geen horrorfilm is bevat het nog wel op een hand te tellen aan gore en spletter, maar dit lijkt dan niet meer dan te weinig te zijn. Leuk is wel dat de gitaarwapens en het geel gekleurde pakje, die even voorbij komen, je doen denken aan Desperado en Kill Bill. Wellicht zaten er dan ook meerdere ideen verborgen die als parodie moesten of konden aanslaan.

Toch doen The Machine Girl, Tokyo Gore Police en zelfs Zombie Self Defence Force het beter en leuker.