Eiga Kaibutsukun (2011)

1 stem

Japan

geregisseerd door Yoshihiro Nakamura
met Satoshi Ohno, Norito Yashima en Ryûhei Ueshima

Kaibutsukun is de jonge kroonprins van Monsterland, maar niet erg geliefd en gerespecteerd. Als hij wordt uitgelachen vertrekt hij naar de mensenwereld om te bewijzen dat hij het koningschap later wèl aankan. Samen met Dracula, Wolfman en Franken gaat hij naar Japan, waar zijn mensenvrienden Utako en Hiroshi wonen. Daar merkt hij tot zijn verrassing dat Japan ineens is veranderd in het 'Curry-koninkrijk' met aan de macht Vishal met zijn Mythische Magische Curry.

Njah.

De poster zegt het eigenlijk al. Kinderfilm van een bedenkelijk niveau. Je zou van Nakamura misschien meer kunnen verwachten, maar dit was blijkbaar een tussendoortje, niet bepaald bedoeld voor z'n trouwe fans maar voor de kinders die bekend zijn met de manga.

Echt brakke CG en vreselijke kostuums maken van deze kinderfilm een niet al te beste ervaring. Het plotje is eerder onnozel, maar dat was eerder volgens verwachting. Maar dat alles er zo goedkoop zou uitzien had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Lijkt meer op een TV special, een soort van Harry Potter meets Never Ending Story, maar dan zonder budget en gebaseerd op een manga.

Wat beperkte Japanse gekkigheid maakt het hier en daar toch nog een beetje grappig, op een "zo fout dat het weer leuk is" manier, maar ik zou op basis daarvan niemand aanraden om alsnog te film een kans te geven. Die hard Nakamura fans zullen hem vast wel een keertje meepikken, de rest mag gerust doen alsof dit ding nooit gemaakt is geweest.