Gangsters, Guns & Zombies (2012)

Alternatieve titel: Gangsters, Guns and Zombies

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Horror

geregisseerd door Matt Mitchell (II)
met Vincent Jerome, Huggy Leaver en Fabrizio Santino

Wanneer de één de doden ziet opstaan uit hun graf, ziet de ander een kans. Q had zo'n plan: de vluchtauto voor een overval besturen, iedereen veilig thuis brengen en betaald krijgen. Een mooi, eenvoudig plan. Het blijkt echter niet zo simpel te zijn, en daarnaast is dit zijn eerste keer als bestuurder van een vluchtauto. Toch brengt hij het er niet eens zo slecht van af, als je er rekening mee houdt dat Tony, de leider van de overval, een moorddadige gek is, Danny neergeschoten is en hevig bloedt, het navigatiesysteem een eigen wil heeft, Crazy Steve zijn naam eer aan doet, het onderduikadres al omsingeld is door de politie en dit hele zombie-gedoe al snel begint te lijken op een zombie-apocalyps.

wat een kutfilm zeg .
laten we hopen dat dit de laatste zombie film is
want ik ben het zombiegedoe spuugzat

ik zie de trailer en ik denk..... LAAT MAAR ...

[quote]rab0311 schreef:
wat een kutfilm zeg .
laten we hopen dat dit de laatste zombie film is
want ik ben het zombiegedoe spuugzat[/quote
dan moet je deze niet meer kijken!!!!!!!!!!

avatar van Thorak
Ik vond 'm helemaal geweldig!
Ja het is een B-film, so what?? Ook B-films kunnen goed zijn en dit is er zeker een van.
Je moet alleen niets tegen B-films hebben (wat velen hier wél lijken te hebben) en van Engelse- en zwarte humor houden. Vind je dat geen probleem, dan is deze film zéér goed te genieten!
4.0* van mij!

avatar van Elineloves
Ik ben niet zo enthousiast. Vervelende, totaal niet grappige personages. De humor was te 'makkelijk' voor mij, totaal niet origineel of verrassend. Beetje obvious ook wel. Dat het een B-film is spat er uiteraard vanaf, dat heb je in de eerste minuut al door. Hoeft inderdaad niet slecht te zijn, maar het weet zich nergens te onderscheiden. Waarschijnlijk had ik gehoopt op een soort 'Death Valley' (tv-serie) achtige film, maar helaas. Ik heb ook niet veel met dat hele Engelse gedoe, vandaar dat het me wellicht al snel op mijn zenuwen werkte.

Niets voor mij, maar als je van zombie's, overdreven Engelse accenten en makkelijke humor houdt is dit een goede film.

avatar van Hollywood007
Niet echt een topper in zen genre maar zeker niet slecht. Ik heb hier wel van genoten.
Als je van horror/komedies houd, is dit wel eens leuk om te zien.

avatar van Thorak
Elineloves schreef:
Death Valley kon mij dan weer niets doen, wat jij aan deze film niets vind ("Vervelende, totaal niet grappige personages. De humor was te 'makkelijk' voor mij, totaal niet origineel of verrassend.") is dan precies wat ik van Death Valley vond. Engelse humor kan ik juist wel waarderen en Amerikaanse weer niet...

avatar van Boeikens
Had gehoopt op een soort Shaun of the Dead maar dat viel dus tegen.

Niets tegen Engelse humor maar het was hier allemaal te geforseerd komisch en voor mij dus helemaal niet grappig meer.

avatar van Joonnass
De film viel me behoorlijk tegen. Vond m slecht, achja.

avatar van Phantasm
Redelijk, niets meer dan dat.

te slecht voor woorden

avatar van Metalfist
S.H.I.T= Sever the head, Have an escape route, Isolate the infected, Travel by day

Mijn broer had een tijd geleden een horror box gekocht waar deze, Devil Seed en Wake Up and Die in zaten. Hij was vooral geïnteresseerd in de twee laatste films en verwachtte, net zoals ik trouwens, hier weinig van. In de eerste plaats omdat het ons wat deed denken aan Deadheads (die ik zelfs niet heb kunnen uitkijken), maar aangezien we daarstraks Devil Seed hadden gezien leek het ons nu een goede gelegenheid om het laatste deel uit de boxset op te zetten.

En wat is er nu gebeurd? Gangsters, Guns & Zombies blijkt nog vrij leuk te zijn. Het begin is redelijk taai, maar na een halfuurtje begint de film wel wat los te lopen. Hoewel de personages te stompzinnig zijn voor woorden (sommige van hun dialogen en acties zijn zowaar nog stompzinniger), begin je er op den duur wel mee te kunnen lachen. Het zijn vaak kleine details (de kerel met het gasmasker die toch nog tegen een boom loopt) die het leuk maken. Je vraagt je af waar het uiteindelijk allemaal zal eindigen nadat de gangsters onder andere een racistische grootmoeder en haar kleindochter zijn tegen gekomen, maar daar loopt de film juist mis. Er is gewoon geen climax. Q doet even een heroïsche daad door zich op te offeren, schuilt op de wc en daar eindigt de film. Ik had verwacht dat we nog veel meer gingen zien van het bootritje (temeer omdat Muscles al aangaf dat hij eigenlijk alleen maar had leren varen via een CD-rom) en je scoort bovendien geen punten bij mij wanneer je dan nog eens een hoop bloopers (onder andere zombies die de danspasjes van Michael Jackson's Thriller leren) in de eindcredits monteert om zo tot een acceptabele speelduur te komen.

Reken dus maar op een speelduur van een 80 minuten en niet de 92 die zowel hier alsook op de DVD hoes staat afgebeeld. Qua effecten is de film wel niet om over naar huis te schrijven. Kreeg zelfs soms af en toe het gevoel dat het hier om een afstudeerproject ging, maar dat zal wel niet zijn aangezien regisseur Matt Mitchell hiermee al aan zijn derde film zat. Qua personages een soort van light versie van Lock Stock en al die andere Britse gangster films die je daarmee kunt associëren, maar eerlijk is eerlijk: het werkt wel redelijk goed. Vrij memorabele figuren (Crazy Steve en Muscles zijn de favorieten) en dito scènes. De invulling van de gangsters is dan ook vrij degelijk. Dik aangezette accenten, veel 'whut mate!' en gevloek.. Je moet er van houden.

Het duurt even om in de film te komen, maar op zich is het het wel waard. Gangsters, Guns & Zombies is dan ook zo'n film die leuker is wanneer je hem met meerdere personen ziet. Jammer van de anticlimax, want anders had er wel eens een 3.5* ingezeten.

avatar van lars-pixar
Prima zombiefilmpje die zich vooral richt op de verschillende personage's (gangsters) die een road trip maken naar hun 2de schuilplaats (die ze moeilijk weten te vinden) om hun gangstervriend in veiligheid te brengen vanwege een schot in zijn lichaam.
Het gaat voornamelijk om de personage's die één voor één wel zo zijn eigen karakter hebben en hier bij goed overheen komt met elkaar, wat leuke situaties met zich mee brengt.

En laten die situaties nou te maken hebben met zombies, die deze gangsters tegen komen onderweg.
Ondanks wat langere scene's waar je als kijker wacht tot er iets spannends gaat gebeuren, wist deze zombiefilm mij toch goed te vermaken.
En wat het al helemaal af maakte voor mij, was het Britse accent en de Britse humor.