• 8.356.566 stemmen

La Nuit des Horloges (2007)

Fantasy | 90 minuten

Genre: Fantasy

Alternatieve titel: La Nuit Transfigurée

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jean Rollin

Met onder meer: Françoise Blanchard en Maurice Lemaître

IMDb beoordeling: 5,7 (135)

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot La Nuit des Horloges

Isabelle, een jonge vrouw, erft het landhuis van haar neef, de regisseur en schrijver Michel Jean. Ze heeft hem slechts één keer gezien, maar hij liet een zeer sterke indruk op haar na. Ze gaat zijn graf bezichtigen op Père Lachaise en daarna het huis. Op beide plaatsen wordt ze achtervolgd door de herinnering, spoken, fantasmen en mysteries van haar neef.

image

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19892 berichten

De voorlaatste film van Jean Rollin is eerder een herinnering aan de bizarre wereld en diens karakters die de regisseur zelf heeft geschreven en verfilmd (er wordt naar hem verwezen als Michel Jean). Een hommage aan zichzelf zou ik het niet willen noemen, je ziet hier nergens karakters hem voortdurend bewieroken. Je ziet acteurs en actrices die hebben meegespeeld in zijn films (sommige al op respectabele leeftijd) of karakters uit zijn films die door jongere dames worden vertegenwoordigd. Terugkerende oorden zoals het strand in Dieppe, de standbeelden, de ijzeren roos, het gordijn en de grote pendule die Ovidie (het zogezegde nichtje van de regisseur) en de kijker meenemen op een reis door Rollin land. Af en toe krijgen we heel korte fragmentjes uit de films waarnaar wordt verwezen. Een must see voor de fans. Ovidie is blijkbaar een Franse porno actrice, dat houdt uiteindelijk wel steek, want een van Rollin's muzes Brigitte Lahaie was hierom bekend.