Suffer, Little Children (1983)

Verenigd Koninkrijk
Horror

geregisseerd door Alan Briggs
met Colin Chamberlain, Ginny Rose en Jon Hollanz

Op een dag staat er plotseling een meisje voor een lokaal weeshuis. Ze kan niet spreken en ze heeft een vreemde blik in haar ogen. Al snel beginnen er vreemde dingen te gebeuren. Het blijkt dat het meisje de andere kinderen terroriseert met haar demonische krachten.

avatar van alexspyforever
Voor een film die door studenten zonder budget werd gemaakt is dit wel een goede prestatie. Ik had deze graag 3 sterren willen geven, maar het einde vond ik toch teleurstellend alsof ze niet goed wisten hoe er een slot aan te breien. De effecten en camerawerk zijn zeer effectief voor de beperkte middelen die ze hebben en niet zo vreselijk irritant zoals dat wel vaker is bij low budget of bijvoorbeeld docu films. Toch had ik graag liever wat meer gezien van het demonische meisje en iets minder blabla van de oppassers dan had ie misschien wel een 7/10 gekregen.
Suffer, Little Children is een deuntje dat terugkomt in de film, catchy trouwens.