Jouer Ponette (2007)

Canada
Documentaire

geregisseerd door Jeanne Crépeau

In 1996 won de 4-jarige Victoire Thivisol tot verrassing van velen de prijs voor beste actrice op het Filmfestival van Venetië voor haar hoofdrol in Jacques Doillons Ponette. Hoe kon een kleuter nou met deze prijs naar huis gaan? De documentaire Jouer Ponette laat zien hoe geduldig regisseur Doillon met haar werkte, van de eerste desastreuze draaidag tot de triomf in Venetië. Jouer Ponette bestaat vrijwel uitsluitend uit materiaal dat met een zwart-witcamera werd gefilmd van de video-assist op de set van Ponette.