Gun Belt (1953)

Western

geregisseerd door Ray Nazarro
met George Montgomery, Tab Hunter en Helen Westcott

Billy Ringo is een bandiet die een punt achter dat leven zet. Hij koopt een ranch en trouwt met Arlene Reach. Zijn ex-bendeleden, waaronder zijn broer Matt, willem hem terughalen om een bank te kunnen beroven. Ringo kiest de kant van de sheriff tegen zijn ex-bende.

Heb net de Duitse versie gezien via MGM maar het was een regelrechte tegenvaller.

avatar van Brix
De schrijvers van het verhaal hebben geprobeerd om een ingenieus plot te spinnen, maar verloren zich helaas in een te groot web van dialogen.
De opzet is wel aardig, maar de actie komt helaas veel te laat om wat vaart in de film te brengen.

De beste acteerprestaties komen van John Dehner (ik verwachte niet minder van hem) als Matt Ringo, en James Millicam, als Wyatt Earp.
Helaas is hun aandeel te klein.
Nadat Dehner uit het verhaal verdwijnt daalt het niveau meteen.

Montgomery (BillyRingo) is redelijk, maar niet echt sterk aan het werk.
Tab Hunter (Chip Ringo) nog erg jong, en (weer eens) zwak.

Dan is er nog de grote bad guy, Ike Clinton (waarom niet Clanton? Dat zou historisch correcter zijn geweest)
Een over-geacteerde rol van William Bishop.

Ik heb de film twee keer moeten bekijken, omdat ik bij eerste kijkbeurt telkens indutte.
Dat zegt al iets, maar niet veel goeds.

avatar van trebremmit
Ik vond het wel een aardige western, hoge snelheid, leuk plot en veel gebeurtenissen. Alleen de hoofdrollen vond ik niet zo sterk, kwam door een aantal matige acteurs, zoals Montgomery en zoals Brix al zei, toen Dehner eruit was werd het wel wat minder.
Jack Elam zat er trouwens ook nog in.

avatar van mr rumson
Deze western wist mij niet te boeien .
De acteurs komen matig over of zoals Tab Hunter nog minder.
Maar ook visueel was het niet mooi teveel donkere scenes bv .
Actie scenes komen er niet veel in voor en is zoals je die mag verwachten van een B western uit die tijd.
Kortom deze western was eerder saai dan dat hij mij kon boeien .