Kick im Iran (2010)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Fatima Abdollahyan
met Sara Khoshjamal-Fekri, Maryam Azarmehr en Teremeh Azarmehr

Wij volgen de jonge Iraanse atlete Sara Khoshjamal-Fekri en haar coach gedurende een periode van negen maanden op hun moeilijke weg naar de Olympische Spelen in Peking. De 20-jarige is de eerste atlete uit Iran, die zich ooit in de geschiedenis van de Iraanse vrouwensporten op de Olympische Spelen kon kwalificeren. Haar sport is Taekwondo. Dit is een groot persoonlijk succes voor de jonge moslimvrouw en haar coach Maryam Azarmehr. Maar het is ook een belangrijke stap voor alle Iraanse vrouwen die strijden voor gelijke rechten en meer vrijheid.