Haïti Chérie (2007)

Italië

geregisseerd door Claudio Del Punta
met Juan Carlos Campos, Yeraini Cuevas en Jean Marie Guerin

Jean-Baptiste en Magdaleine vormen een getrouwd stel. Ze werken allebei op een suikerplantage in de Dominicaanse Republiek. Als hun baby sterft van de honger beginnen ze na te denken over hoe het nu verder moet. Magdaleine kan er niet meer tegen en overweegt om terug te keren naar Haïti. Jean-Baptiste hoopt echter op betere tijden voor zijn vrouw en hemzelf, misschien door het vinden van een andere baan. Een poging tot verkrachting door één van de bewakers van de plantage brengt de zaken in versnelling. Met de hulp van Ernesto, een arts uit het leger, lukt het hen om samen met enkele anderen te ontsnappen. Onder hen is Pierre, een 14-jaar oude rietsnijder die verliefd raakt op Magdaleine. De groep trekt door de Dominicaanse Republiek in de hoop om hun verziekte leven vol onrechtvaardigheid te kunnen vergeten.