Akashia no Michi (2001)

Japan
Drama / Familie

geregisseerd door Joji Matsuoka
met Yui Natsukawa, Misako Watanabe en Sôsuke Takaoka

Editor Miwako Kijima hoort van haar tante dat haar moeder ziek is. Haar moeder Kanako heeft Miwako in haar eentje opgevoed, terwijl ze daarnaast de kost verdiende als lerares. Het leven was zwaar voor Kanako en als gevolg daarvan was ze vaak wreed voor haar dochter, die toen ze naar de universiteit ging alle contact verbrak. Miwako besluit terug te gaan en haar moeder, die lijdt aan de ziekte van Alzheimer, te gaan verzorgen. Dit blijkt niet gemakkelijk en al gauw beseft Miwako dat ze haar moeder net zo slecht bejegend als dat Kanako destijds bij haar deed.