Friedensschlag - Das Jahr der Entscheidung (2010)

Alternatieve titel: To Fight For: The Year of Decision

1 stem

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Gerardo Milsztein
met Denis, Josef en Werner Makella

In 2003 werd de 'Work and Box Company' opgericht, een project voor gewelddadige jongemannen, ergens in de buurt van München. Bij het boksen en de daarbij behorende gesprekken onderling, leren de jongeren elkaars emotionele verwondingen ontdekken, om zo de voorwaarden te kennen voor het overwinnen van hun agressie en zelfhaat...

avatar van Darbie
Eenzijdig omdat vrijwel alleen de jeugdige delinquenten in beeld/ aan het woord kwamen.
Oplossingen werden niet aangedragen, al werd er bij de aftiteling vermeld dat er toch enkelen waren die een baan of scholing hadden bemachtigd/ gekregen.

Stemde mij persoonlijk niet vrolijk of optimistisch.