Padang Besar (2011)

Alternatieve titel: I Carried You Home

Thailand / Singapore

geregisseerd door Tongpong Chantarangkul
met Akamsiri Suwannasuk, Apinya Sakuljaroensuk en Torpong Kul-On

Twee zussen begeleiden hun overleden moeder per ambulance dwars door Thailand. Ze zijn van elkaar vervreemd, maar de reis en de omstandigheden dwingen hen nader tot elkaar. Een geheim zal worden onthuld.

avatar van voskat78
Mooie roadmovie van 2 zussen die van singapore naar Bangkok afreizen om hun overleden moeder thuis te brengen en definitief afscheid van te nemen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Het soms pijnlijk om te doen maar films maken is ook "kill your darlings". Bij deze film had dat stevig gemoeten. Het laatste veertig minuten bijvoorbeeld zijn erg geslaagd, eigenlijk vanaf het moment dat ze in het dorp aan te komen. Mooie rituelen rond de dood. Daarvoor is het veel minder. Veel te lang vooral, een aantal weinig geslaagde flashbackscenes ook. Van de eerste 80 minuten de helft weggooien, inclusief de flashbackscenes en dat koppelen aan dat laatste stuk dan was de film flink opgeknapt.