• 8.349.413 stemmen

Genre: Komedie / Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Tom Kingsley en Will Sharpe

Met onder meer: Chris Langham, Simon Amstell en Amanda Hadingue

IMDb beoordeling: 5,9 (910)

Plot Black Pond

Een doorsnee Brits gezin en hun Japanse vriend zitten aan tafel te eten met een vreemdeling als gast. Dan overlijdt de vreemdeling plotseling en wordt het resterende gezelschap vervolgens beschuldigd van moord.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Een geslaagd debuut, maar de film heeft ook echt de feel van een debuut.

De film doet zich voor als een aftershock docu, compleet met interviews van de betrokkenen. Tussen de interviews door zien we een reconstructie van het drama. (de moord op de vreemdeling)

Een grote berg understated humor is wat je op je bord krijgt. Alles blijft uiterst serieus, maar lees je tussen de regels door, dan is het allemaal best grappig en pikzwart.

Wel wil de film iets teveel en daardoor wil het wel eens ongestructureerd worden. De basis uitwerking is uiterst droog en onderkoeld. Geëxperimenteer met vreemd sound design, rare visual effects en animatie past hier dan ook echt niet. Zo wordt er een dromerige sfeer gecreëerd, die vaak nogal botst met de algemene sfeer.

Mockumentary achtige dingen is de Britten niet vreemd (zie Christopher Morris of series als Look Around You). Toch weten Kingsley en Sharpe er wel hun eigen ding van te maken.Een debuut met een zeer eigen sfeer en als eerste film is dit ook helemaal niet gek. Iets meer focus de volgende keer.

Nogal overheen gekeken, maar de film verdiend het om gezien te worden. Ooit heb ik zelf wat promo materiaal gezien, daarna ben ik de film weer uit het oog verloren. Dit lijstje bracht me weer op het spoor, samen met nog veel meer coole regisseurs.

avatar van depri83

depri83

Bizar en vermakelijk.

Een thriller zoals staat aangegeven is het zeker niet. De dood van Blake wordt gereconstrueerd aan de hand van vreemde animatie, een ontwrichtte rare familie en een uiterst bizarre therapeut. Alles onder een sausje van zwarte humor.