Sitting Bull at the Spirit Lake Massacre (1927)

Alternatieve titel: With Sitting Bull at the Spirit Lake Massacre

1 stem

Western

geregisseerd door Robert N. Bradbury
met Bryant Washburn, Chief Yowlachie en Anne Schaefer

Sitting Bull is vastbesloten het land van zijn voorvaderen terug te veroveren van de blanken, maar hij wacht op een teken van 'The Great Spirit'. Wanneer 'The White Witch, een corrupte blanke vrouw die zich voordoet als helderziende, hem in ruil voor een fortuin aan pelzen meldt dat de tijd is gekomen, zet hij zijn aanval in. De blanken moeten zich zonder hulp van het leger proberen te verdedigen tegen de bloeddorstige indianen.

avatar van mrklm
Goedkoop ogende en knullig gemaakte 'reconstructie' van een slachting die Sitting Bull [Chief Yowlachie] aanrichtte nadat een bedriegster die zich voordoet als helderziende [Anne Schaeffer] hem, tegen flinke betaling, voorziet van een teken van hierboven dat hem zegt dat hij zich moet wreken op de blanke kolonisten die het land van zijn voorvader hebben ingepikt. De finale vindt plaats in een dorpje dat zich absoluut NIET in een bos bevindt, terwijl Sitting Bull toekijkt... vanuit een bos. Er zijn meer van dit soort inconsistenties en maak je borst ook maar nat voor alle twijfelachtige clichés over Indianen. Hopeloos gedateerd en zeker geen 'cinematic classic'.