Best Man Down (2012)

Alternatieve titel: Lumpy

Komedie / Drama

geregisseerd door Ted Koland
met Justin Long, Jess Weixler en Tyler Labine

Lumpy (Tyler Labine) is getuige bij de bruiloft van Scott (Justin Long) en Kristin (Jess Weixler) in Arizona. Lumpy heeft de tijd van zijn leven tijdens het feest, totdat een lange nacht leidt tot zijn vroegtijdige dood. Scott en Kristin zijn gedwongen om hun huwelijksreis te annuleren en terug te vliegen naar Minneapolis om voor zijn begrafenis te zorgen. Dan ontmoeten ze Ramsey en komen ze er achter dat Lumpy niet bepaald degene is wie ze dachten.

Een onderhoudende, aardige en grappige dramatische komedie die het hart op de juiste plaats heeft. Het verhaal is simpel, maar is slim in elkaar gezet en gaat in de kern over een man die al in de eerste minuten van de film aan zijn einde komt; de betrokken personages komen langzamerhand meer over hem aan de weet. Je wordt wel wat tureluurs van de bijkomende subplots en het is jammer dat de personen niet meer diepgang krijgen. De jonge cast speelt niet onaardig.

avatar van Piratje
Een drama in kortverhalen die los van mekaar staan. Ook al geeft het de schijn dat alles aan mekaar hangt. Je valt van het ene ongelukkige moment in het andere in erg soms onduidelijke clips.
Een voor velen onbekende vriend, onbekende vriendin, onbekende omgeving en aanwezigen... Voor mij een vrij nutteloos simpel verhaal dat uitdraait op een nieuwe start voor iedereen. Vrij inhoudloos met veel vraagtekens omdat er heel wat uitleg ontbreekt en niet wordt ingevuld.

Niet direct mijn genre. Ook al worden de rollen vrij goed ingevuld en uitgebeeld.

2,0 * en volgens mij geen aanrader.

avatar van SpinPSB
Ok dit was even anders dan ik verwachtte...gezien de titel en dat het een komedie/drama was, dacht ik aan een makkelijke flauw filmpje voor even tussendoor met flauwe grappen. Maar het was uiteindelijk geheel niet dat soort film maar wat mij betreft iets veel mooiers...erg onverwachts, waarbij ik het juist mooi vond dat er veel vraagtekens over blijven waardoor je er lang over nadenkt. Personages goed neergezet waardoor je veel sympathie voor ze krijgt. Mooie soundtrack ook, passend bij de film. Deze ga ik zeker nog eens kijken!

avatar van schnoetsz
Sympathieke, enigszins ontroerende film.

avatar van Jaarme
Deze film was zo slecht. Geen verhaal. En de personage's kon ik al helemaal niet begrijpen..
1.5

avatar van Pazmaster
Een aardig komisch drama dat een beetje aanvoelt als een televisieserie. Het verhaal heeft niet al te veel om het lijf maar er hangt een vrij luchtig en prettig sfeertje en het einde is best mooi. De cast speelt ook naar behoren. De film is beter dan ik in eerste instantie had verwacht.