Canyon Crossroads (1956)

Western

geregisseerd door Alfred L. Werker
met Richard Basehart, Phyllis Kirk en Stephen Elliott

Een mijnbouwingenieur, die door zijn collega's gemeden wordt vanwege zijn onorthodoxe opvattingen met betrekking tot de verblijfplaats van grote uraniumvoorraden, bundelt zijn krachten met een meisje en haar vader om naar de mineralen te zoeken. De vader raakt gewond bij een ongeluk, maar de ingenieur en het meisje zetten de werkzaamheden voort en ze worden geholpen door een indiaanse gids. Buiten medeweten van de groep, worden ze gevolgd door een man die eventuele vondsten van de groep voor zichzelf wil opeisen.