Daughter of the Sun (1962)

Komedie / Erotiek

geregisseerd door Herschell Gordon Lewis
met Rusty Allen, Jerome Eden en Michael Borgine

Een lid van het schoolbestuur ontvangt van een anonieme afzender een nudistenmagazine in zijn brievenbus. Op pagina vijftien van het naaktblad staat ze er toch echt: lerares Pamela Walker! Hij kan zijn ogen niet geloven. Vol van onbegrip en verontwaardiging roept hij het schoolbestuur bij elkaar om het ontslag van de juf te bespreken. Maar dat pakt anders uit..

avatar van alexspyforever
De 3de film van HG Lewis en de 2de in de nudie categorie. Volgens een docu die ik zag was de regisseur zelf een nudistenkamp gaan bezoeken alvorens hij deze film maakte. Films met een nudistenkamp als centrale locatie volgen over het algemeen steeds hetzelfde plot. Er is een werknemer (in dit geval een lerares) die een naturist(e) blijkt te zijn. De werkgever (schoolhoofd) komt hier achter en de positie van de werknemer staat meteen ter discussie. Vervolgens gaat iemand mee naar het naturistenkamp om te zien of het werkelijk allemaal zo onzedig is als de baas wel denkt. Voorts wordt de film gevuld met scènes van naakt sportende, zwemmende en zonnende mensen. Er is geen dialoog tijdens de scènes in het kamp en ze blijven ook nodeloos lang voortduren. De scènes in het kamp zijn in kleur opgenomen met een overheersende rode tint en daarbuiten in zwart/wit.