Deliye Hergün Bayram (1985)

Turkije
Komedie / Drama

geregisseerd door Ümit Efekan
met İlyas Salman, Münir Özkul en Özlem Onursal

In een dorp op het Turkse platteland wonen twee families constant op voet van oorlog met elkaar. Bij het minste of geringste vliegen ze elkaar in de haren. Toch bloeien er ook stiekeme en verboden liefdes tussen enkelen van de twee families. Op een dag zijn, tot groot verdriet van de geliefden, beide families gedwongen huis en haard te verlaten voor de grote stad. Het verdriet slaat al snel om in vreugde als blijkt dat beide families ontdekken dat ze precies tegen over elkaar wonen. Zowel de vete als de relaties worden weer opgepakt.