• 8.352.370 stemmen

Mit Meinen Heißen Tränen (1986)

Drama | 285 minuten (miniserie, 3 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 285 minuten (miniserie, 3 delen)

Alternatieve titel: Notturno

Oorsprong: Oostenrijk

Geregisseerd door: Fritz Lehner

Met onder meer: Udo Samel, Daniel Olbrychski en Wojciech Pszoniak

IMDb beoordeling: 8,1 (110)

Oorspronkelijke taal: Duits

Plot Mit Meinen Heißen Tränen

1823. Franz Schubert is terminaal ziek. Hij bevindt zich nog in het ziekenhuis, maar binnenkort mag hij dat verlaten. Wenen is vol leven, maar voor Schubert is het moeilijk om opnieuw in het dagelijkse leven te stappen. Hij voelt een zekere afstand bij zijn grootmoeder en oude vrienden. En zelfs bij het meisje dat hem vermoedelijk met syfilis heeft besmet, vindt hij onbegrip. Niets is zoals vóór de eerste uitbraak van zijn ziekte.

Franz Schubert

Ferdinand Schuberts Frau

Frau von gegenüber

avatar van Loepsaal

Loepsaal

Genotzoeker Daniel Olbrychski (Schober) is fantastisch, de muziek behoeft geen toelichting.

D 959

avatar van adriemeijer

adriemeijer

Heel, heel lang geleden heb ik deze fim gezien op tv. Nog jarenlang bleven sommige scènes in mijn hoofd rondhangen Vooral het deel waarin Franz met een pen noten aan het krabbelen is op papier terwijl een bromvlieg hem het werken haast onmogelijk maakt, vond ik schitterend. Werkelijk een prachtige en ontroerende film. Alle liefhebbers van actie, sensatie en een ruige soundtrack moeten maar met een wijde boog om "Notturno" heenlopen, voor de fijnproever is dit echter een indrukwekkend document.