Zona Rosa (2005)

Mexico / Verenigde Staten
Documentaire

geregisseerd door Dan Castle
met Christian Miranda, Angelo en Jorge

Een documentaire over de strippers die werken in de gay clubs in de bekende wijk van Mexico-Stad: "The Zona Rosa". Christian Miranda werkt als kooidanser annex stripper in een beroemde gay nachtclub en geeft een kijkje in zijn persoonlijk leven en het werk dat hij doet. Naast Christian ziet men andere strippers, clubbazen en de managers. Het nachtleven, het geld, de subcultuur en de consequenties van het stripper zijn, komen in deze documentaire aan bod.

Hoe kleurrijk deze documentaire ook is, je komt er bij de interviews niet achter hoe het echt is of voelt om als lustobject in een gayclub te werken. Alle dansers beweren hetero te zijn. Er wordt meer gepraat over de acts zelf en over de vrouwen die er komen voor privéafspraken (maar hoe oprecht dat is? Volgens mij de stoere buitenkant). Het vreemde is sowieso dat je bij de korte intermezzo's (optredens) op de eerste rij vrouwen in beeld krijgt (en dat in een gayclub). Het interview met de eigenaar is ronduit saai. Het meest interessante onderdeel (als contradictie) zijn de gesprekken over het geloof en het gebed voor de optredens. De dvd heeft als extra: 40 minuten met complete optredens van een aantal strippers. Eerlijk gezegd leuker dan de documentaire zelf, maar dat mag je bij de beoordeling niet meewegen.