Sau Nummer Vier. Ein Niederbayernkrimi (2010)

Duitsland
Misdaad

geregisseerd door Max Färberböck
met Johanna Bittenbinder, Florian Karlheim en Günther Brenner

Niedernussdorf is een schilderachtig dorpje in Beieren, in de buurt van Straubing. Zolang de lokale inwoners en de politieoverste Gisela Wegmeyer zich kunnen herinneren gebeurde er nog nooit een moord. Plotseling duikt midden dit idyllisch leven de afgehakte vinger van een man op. Samen met de vinger komt de jonge hoofdinspecteur van de Staubingse politie-afdeling, Florian Lederer, in beeld. Lederer bewijst dat de vinger werd afgebeten door een varken en hij gaat ervan uit dat in Niedernussdorf een oude man aan de varkens gevoederd werd. Lederer is vastbesloten om de moord op te lossen, terwijl Gisela gelooft in een ongeval. Ze houdt niet van Lederers haastige manier waarop deze zijn conclusies trekt. Dan vindt men in de bosrijke omgeving van het dorp, de resten van een vuur en middenin ligt een kunstheup. Het lijkt om een lijk te gaan dat niet gevoederd werd, maar verbrand. Maar van wie is dan de vinger? En gaat het om één lichaam, of zijn er meer?