The Marksman (1953)

Western

geregisseerd door Lewis D. Collins
met Wayne Morris, Elena Verdugo en Frank Ferguson

Mike Martin wordt een plaatsvervangende U.S.-marshal in de begindagen van de staat Texas vanwege zijn bijna ongelooflijke schietvaardigheid. Mike haat de gedachte dat hij is ingehuurd als moordenaar in plaats van vertegenwoordiger van de wet. Maar zijn superieur, marshal Bob Scott, overtuigt hem. Al jaren overvalt een belangrijke bende veedieven onder leiding van de rancher Champ Wylie graasland van de overheid. De gezaghebber Watson geeft Bob Scott de opdracht de veedieven te arresteren. Scott, vermomd als goudzoeker, wordt gedood wanneer hij de veedieven diep in de Sangre de Christo traceert. Wanneer Mike niets meer van Scott verneemt gaat hij incognito als goudzoeker naar hem op zoek.