Look Who's Laughing (1941)

1 stem

geregisseerd door Allan Dwan
met Edgar Bergen, Charlie McCarthy en Jim Jordan

De radiopresentator Edgar Bergen gaat, vergezeld door zijn vriend Charlie McCarthy, met zijn privévliegtuig op vakantie. Onderweg krijgen ze motorpech en Bergen maakt een noodlanding in de stad Wistful Vista, waar Fibber en Molly McGee wonen. In Wistful Vista raakt Bergen betrokken bij een geschil tussen Fibber en Throckmorton P. Gildersleeve, over de op handen zijnde bouw van een lokale vliegtuigfabriek.

avatar van Dutchfan
Fibber McGee and Molly, Edgar Bergen and Charlie McCarthy zijn geen bekende namen voor Nederlandse fans van klassieke films.
Toch waren zij jarenlang supersterren in de VS , maar dan niet in de film maar op de radio.
Bijna de gehele Amerikaanse bevolking luisterden vele jaren naar hun shows en zo nu en dan maakten zij films, zoals deze film "Look Who's Laughing", een toch nog onverwacht groot succes.

Naast de 4 hoofdrollen zien we ook Lucille Ball.
Lucille Ball was tijdens deze film nog onder contract bij RKO, niet veel later zou ze naar MGM vertrekken, waar ze een nog grotere ster zou worden.

Ball ziet er overigens fantastisch uit.

"Look Who's Laughing" is een wel leuke B-film waarin radioster Edgar Bergen en zijn buikspreekpop Charlie McCarthy tijdens een vakantie een noodlanding moeten maken in een klein dorpje waar van alles aan de hand is en waar Edgar bij betrokken raakt.

Edgar Bergen was overigens de vader van actrice Candice Bergen.