Aleksandr Malenkiy (1981)

Sovjet-Unie / Oost-Duitsland
Drama / Oorlog

geregisseerd door Vladimir Fokin
met Torsten Naleppa, Boris Tokarev en Yuriy Nazarov

In een provesorisch kindertehuis in het naoorlogse Duitsland ontbreekt het allernodigste. Alleen de soldaten van het Sowjet-leger kunnen enige hulp bieden en de mannen van commandant Zvetov brengen voedsel, medicamenten en kleding. Bij enkele kinderen zit echter de Nationaal-Socialistische haat nog in het hart. Ze bewapenen zich in de bossen en richten 'de Weerwolven' op, met als doel onrust te stoken.

avatar van Darbie
Politiek gekleurde film ten faveure van de Sowjet-Unie.
De 1e helft is -als je daar een beetje doorheen kijkt- best te behappen, maar gedurende de tweede helft raakt de regisseur het spoor volledig bijster.