True Love (2012)

Verenigde Staten / Italië
Thriller

geregisseerd door Enrico Clerico Nasino
met John Brotherton, Ellen Hollman en Jay Harrington

Kate en Jack zijn achter in de twintig en lijken aan de buitenkant een gelukkig stel. Na hun trouwerij worden ze wakker uit een diepe slaap, beiden alleen in een aparte, afgesloten kamer zonder ramen of deuren. Er worden beelden op de muren geprojecteerd en er zijn monitoren met twee knoppen; één voor 'ja' en één voor 'nee'. Er worden via de monitoren vragen gesteld over elkaar en het blijkt dat er nogal wat geheimen tussen hen zijn. Maar niet alleen hun liefde staat op het spel, ook hun levens lopen groot gevaar...

avatar van Shinobi
Plot klinkt interessant.

avatar van Shinobi
"If your love is true, you will survive."

Inmiddels een jaar verder en gelukkig de film mogen aanschouwen. Ik ben altijd wel te porren voor zulke films die zich voor het grootste gedeelte in één ruimte afspelen en waarbij je als kijker moet gissen naar wat er aan de hand is en hoe de vork nu daadwerkelijk in de steel steekt.

Je zou ondertussen denken dat het concept van mensen die opgesloten zitten en aan een spel moeten deelnemen inmiddels wel is uitgemolken, maar het tegendeel is waar. De manier waarop het in deze film is uitgewerkt is best interessant te noemen. De dynamische kamers zijn een waardevolle toevoeging, zo worden er beelden op de muren geprojecteerd en wordt er met het licht gespeeld. Ook hoe er steeds op de 'ja' of 'nee' knop moet worden gedrukt.

In het begin had ik wel zoiets van:"Is dit het nou?" Gelukkig zijn de verdere ontwikkelingen erg interessant te noemen, hierbij wordt veelal uitgegaan van het niveau voyeurisme; 'ze' hebben overal zicht op en weten alles van je.
Een klein smetje is alleen wel dat je niks te weten komt over het bedrijf dat Kate en Jack heeft ontvoerd.

Desalniettemin kijkt het wel aardig weg mede door het overtuigende spel van de acteurs. Er zitten hier en daar wel een paar gestoorde scènes tussen. Hierbij wil ik de sterke score nog even vermelden, dit werkte erg sfeerversterkend.

Al met al best een vermakelijke thriller om eens gezien te hebben, je moet jezelf alleen wel even door de serie vragen heen zien te werken voor het echt interessant begint te worden.

3,0 Sterren.

avatar van tattoobob
interessant

avatar van Friday the 13 th
Viel wel mee. Begon naar het einde toe wel wat saai te worden.

avatar van vranque
ik kwam er met pijn en moeite doorheen. Dus pluspunt is dat je deze wel af wil zien maar daar is dan ook alles mee gezegd.

avatar van cantforgetyou
Vreselijke slechte film. Vreselijke personages en scenario. Totaal niet leuk. Het klopt dat je toch het einde wilt zien, dus veel gespoeld. Maar het einde is ook erg vaag en niet bijzonder.

avatar van Elineloves
Best aardig. Het concept is goed, uitwerking had beter gekund. De locatie is goed, het zorgt voor een beklemmend en mysterieus sfeertje, en door de flashbacks is er voldoende afwisseling en kijk je niet telkens naar hetzelfde. De opbouw van het verhaal is prima, je krijgt steeds meer puzzelstukjes aangereikt om uit te zoeken hoe de vork in de steel zit. Halverwege heb je het echter wel door en is de grote verrassing er wel af, ze zijn er niet in geslaagd om de clichés te omzeilen. Desalniettemin is het zeker de moeite waard om te kijken. Het acteerwerk is in orde en de muziek zorgt ook net voor dat beetje meer.

avatar van Noodless
Ongeloofwaardigheid troef !

Het concept komt bekend voor, maar de gedachte die er achter zit is toch anders en best interessant om te volgen. Liefde is eerlijkheid ! Mooi gezegd. De opzet wordt duidelijker naarmate de film vordert, maar hoe de organisatie aan alle info komt en vooral aan al die camerabeelden over hun verleden is mij onduidelijk. Zelfs hun eerste ontmoeting wordt gefilmd. Heel raar. Daarom maar een 5/10

avatar van jOERI
Ik zoek de nederlandse ondertitels

avatar van jeroentjuhhhhh
Júist de ''ongeloofwaardigheid'' (meer een gebrek aan realisme) kon ik in dit geval wel waarderen! Normaliter inderdaad een struikelblok, maar het geheel voelt dusdanig sciencefiction-ish aan, dat hier alles geoorloofd lijkt. Is ook wel een krachtig plotpunt; de organisatie kan álles. Wat dat betreft een duidelijke overeenkomst met films als Cube. Één van de wat duidelijkere problemen is de weinig capabele cast. Al wordt dat richting het einde aanzienlijk beter wanneer ze wat meer te verdragen hebben gehad.

Einde is me iets te zoet, maar desalniettemin best een verrassend filmpje gebleken. Het gros van dit type films grossiert namelijk in onkunde.

avatar van K. V.
Deze lag hier al een tijdje en dus tijd om eens te bekijken. Het was toch minder bloederig dan verwacht en had ook wel meer verhaal dan gelijkwaardige films. De cast was niet slecht, maar ook niet waw. Visueel was het toch wel goed ondanks dat de film zich grotendeels in één ruimte afspeelde. Ook qua verhaal verveelde het niet ondanks de summiere setting.
Geen meesterwerk, maar toch voldoende entertainend.