Kaffeefahrt ins Krematorium (2011)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Sergej Kreso

In Duitsland zijn ze een fenomeen: 'Kaffeefahrten'. Tijdens deze bustochtjes brengen Duitse dagtoeristen op leeftijd een bezoek aan fabrikanten van allerlei koopwaar. In ruil voor een aangename, volledig verzorgde dag inclusief 'Kaffee-und-Kuchen', verwacht de organisator dat zij onderweg flink in de buidel zullen tasten. Het is een bekende verkoopstrategie voor de handel in pannensets en matrassen, maar filmmaker Sergej Kreso laat in deze film zien dat tegenwoordig zelfs uitvaarten op deze manier aan de man worden gebracht.

Ongelofelijk dat je gewoon je eigen uitvaartdienst gaat regelen.