Mercy or Murder? (1987)

geregisseerd door Steve Gethers
met Robert Young, Frances Reid en Eddie Albert

Roswell en Emily Gilbert leven in Florida en zijn 51 jaar getrouwd. De laatste acht jaar lijdt Emily aan Alzheimer en osteoporose. Ze heeft zo veel pijn dat ze smeekt om euthanasie. In maart 1985 schiet de 75-jarige Roswell zijn vrouw door het hoofd. Hij verklaart dat het een daad uit medeleven was, maar hij wordt door de autoriteiten aangeklaagd voor moord. Dit werkelijk gebeurde drama veroorzaakte destijds veel ophef in het land.

film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal en klopt aan alle kanten een prima film met dito acteerprestaties.