• 8.352.370 stemmen

Kôya no Dacchi Waifu (1967)

Misdaad / Erotiek | 85 minuten

Genre: Misdaad / Erotiek

Alternatieve titels: Dutch Wife in the Desert / Inflatable Sex Doll of the Wastelands / Dutch Wife of the Wasteland / 荒野のダッチワイフ

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Atsushi Yamatoya

Met onder meer: Yuichi Minato, Shôhei Yamamoto en Akaji Maro

IMDb beoordeling: 5,7 (428)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Kôya no Dacchi Waifu

Een privédetective wordt ingehuurd om een vermiste vrouw te vinden. Zij zou vermoord zijn en van die daad zou een snuff film gemaakt zijn. Het blijkt echter dat de vrouw nog in leven is. De man krijgt een verhitte affaire met haar en naarmate het vordert, verliest hij zijn grip op de realiteit.

image

avatar van beavis

beavis

Yamatoya was beter bekend als schrijver; zo valt dit project tussen het door hem geschreven Branded to Kill (Suzuki) en Gewalt! Gewalt: shojo geba-geba (Wakamatsu) en deze film past wel in de traditie van experimentele pinku, met veel free jazz op de soundtrack en non-lineaire narratief over fantasie-gangsters met ongezonde obsessies.

In de versplinterde imaginaire wereld van deze film willen alle mannen elkaar ombrengen en worden alle vrouwen geobjectiveerd tot willoze poppen... zo opgeschreven lijkt het psychologisch interessanter / uitdagender (in de zin van een mogelijk maatschappij-kritische spiegel) dan deze platte en bijna vervelende film uiteindelijk is in mijn ogen.

Hoewel Yamatoya verbonden was aan Wakamatsu-productions, lijkt het, als ik Imdb goed lees en kan vertrouwen, dat deze voor hem tweede regie-klus in eigen beheer is gedaan... als ik de film beter had gevonden had ik nog wel even verder gezocht naar het hoe en waarom. Feit is dat de film, ondanks de geinspireerde exploitation titel toch wel buiten alle canons en radars is gebleven. Ik kende de titel wel al en was zeer blij met de recent verschenen fansubs, maar na het zien begrijp ik nu dus ook wel een beetje waarom dat zo is.

avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

Deze film krijgt samen met Adachi's Gushing Prayer in maart 2020 een release op Third Window Films!

avatar van Rvdz

Rvdz

En nu op Mubi!

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Begrijp ik uit de vertalingen nou goed dat dutch wife een term is voor opblaasbare sexpoppen?

avatar van McSavah

McSavah